Underbara kvinnor!

Att vara kvinna är en gåva, vi är skapade på ett perfekt sätt. Vi kan skaffa barn, älska med annorlunda känslighet, tålmodig för det mesta. Vi ger mycket till den andra och många gånger får vi inget tillbaka. Jag älskar att vara kvinna och jag anser att vi får väl uppmuntra och ta hand om varandra. Denna blogg är speciell till er.

Hej! Mitt namn är Francia och jag önskar att ni följer min blogg med syftet att ni kan få stöd och njuta av intressanta inlägg som kommer att vara inriktade först och främst för att lyfta upp er som människor. Vi ska träna oss att kunna bygga upp bättre självkänsla, hur man hanterar hinder och möjligheter utan att förlora hoppet. Att kunna älska dig själv och att tro på kärlek. Vi, kvinnor! Vi kan och tillsammans kommer vi att ha fantastiska roliga moment i denna blogg. Intressanta intervjuer, mode, skönhet, matlagningar, barn och uppmuntrande inlägg som kommer att handla om hur vi ska kunna behålla en positiv mentaliserande inställning inför våra liv.



Kommentarer
Postat av: yvonne

Hej,

vad härligt att du skapat en sajt som ska stärka kvinnors varande. Jag tänkte väcka en tanke till bloggen och funderingar. Är så fascinerad över att kvinnor kan vara så elaka mot varandra istället för att stötta och hjälpa varandra fram i livet. Killar har så spontant en team anda genom fotbolls spel etc medans kvinnor gentemot varandra söndrar och härskar. Tänk så starka vi skulle varit genom samarbete i stället för elaka utspel mot varandra, hur många kvinnor skulle inte vara i högre positioner än de har idag om vi hade hjälpt varandra? Redan i skolorna börjar det genom att vara i centrum och konkurrera ut varandra, vara framåt, tuffast och coolast.

På arbetsplasterna fortsätter utspelen genom skitsnack och om det inte hjälper så sätter de in mobbing kommitén. Handlar detta om dåligt självförtroende? Eller ett beteende som utvecklas?

Hur som helst så hoppas jag att denna trend avvecklas. Att samarbete och laganda frodas i framtiden. Då blir vi som kvinnor starkare och stoppar många utfrysningar i samhället.

2011-10-24 @ 03:16:55
Postat av: Lisa

Hej



Tack Francia för din blogg och dina uppmuntrande ord.



Jag kommer att följa din blogg och ser fram emot nya spännande idéer och tips för att öka självförtroendet och välmående.

Själv har jag svårt med höst ,vinter och bara mörker, blir extra trött och lite hängig...några tips för att pigga upp sig i vinter mörkret?



2011-10-24 @ 19:10:09
Postat av: Frida J

Äntligen en blogg för oss kvinnor det var sannerligen på tiden. Tog nyss två 200g chokladkakor smälte en och gjorde ansiktsmask av, den andra ligger jag i soffan och äter underbart, hoppas min hy blir som ny tack för tipset!

2011-10-24 @ 20:58:36
Postat av: Frida

äntligen en vettig blogg! jätte bra, kommer fortsätta läsa :)

2011-10-25 @ 01:17:48
URL: http://vadfaan.blogg.se/
Postat av: fialita

Mysigt i höstrusket och dess mörker är att se det ljuva i det, tänd ljus och mys bara så mycket du kan, ta en extra promenad med varma kläder och bara va, ta in färgerna och kanske sola lite solarium det kan höja och förföra enormt, drick vitamintillskott och tänk att ljuset kommer borta i tunneln......

2011-10-27 @ 03:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0