Öka din självkänsla med positiva budkap

Många av de tankar vi tänker om oss själva är samma om och om igen varje dag. Man kan lära sig och träna sig i att tänka mer positivt om sig själv, jag vill säga att om man ofta tänker att man duger, att man gör rätt, att man kommer få det där eftertraktade nya jobbet, att man är vacker så kommer man också börja "tro"på det själv. Ordet har makten!! 
 Du kan tänka dina positiva budskap tyst för dig själv eller uttala dem högt framför spegeln. Ett annat sätt är att skriva ner dem och sätta upp dem på väggen hemma eller på din arbetsplats. Affirmationer blir som mest kraftfulla när de uttalas i nutid, detta är enligt en artikel som är super bra.

Här kommer några exempel som du kan använda, fyll gärna själv på listan med stärkande affirmationer som passar dig i det du behöver utveckla just nu:
  • Jag är värdefull
  • Det är okej för mig att göra misstag
  • Jag tar ansvar för mitt eget liv
  • Jag duger som jag är
  • Jag är medveten om mina goda sidor
  • Andra uppskattar mig mest när jag är mig själv
  • Jag är bra på att sätta gränser och säga nej
  • Mitt liv är bra på alla sät




                                          




                                                               Bekräfta dig Kvinna!!


Kommentarer
Postat av: Fia Eklund

Jag håller med Francia det är jätte viktigt ge sig själv kreditt för sitt eget jag....men är det så lätt om man inte "Älskar" sig själv eller snarare hatar sig själv och sina olika kroppsdelar? NEJ det är en kamp genom livet och tillvaron och det gör inte saken bättre av att se all glamour och vackra kvinnor med allt på rätt ställe...men tjejer se sanningen i vitögat VI alla skulle kunna se ut så med datorers hjälp eller med pengar i överflöd för att kunna göra om oss...men det skall inte behövas!! var VI måste börja är att inse och acceptera grunden av hur vi är skapta...är jag frisk, har jag alla kroppsdelar, kan jag göra något för mig själv och mitt mående för att ha lättare till att älska mig själv...börja där och se dig inte omkring och gemför utan stanna i din egen spegel...det tar tid men om man vill så lyckas man acceptera det man har

2011-10-27 @ 02:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0