Nya utmaningar ökar självkänslan



Det här kommer direkt från mina tankar och av egen erfarenhet. Ibland behövs det att göra nya saker i livet, saker som är mera utmanande där det kan finnas en annorlunda och stimulerande miljö. På det sättet har man möjlighet att lära sig och utforska nya upplevelser. Vi stimulerar oss genom nya utmaningar och desto mer utvecklas vi.

Självkänsla påverkas positivt genom att du har vågat och ta ett riktigt steg. Du skaffar dig mer resurser och en bredare överblick. Du ger också möjligheten att påverka ditt privatliv, man ska inte glömma att 80% av människor hittar sin partner på arbetet. Darför säger jag till er mina läsare att det finns goda skäl till att du mår bättre av nya utmaningar, du blir smartare, du utvecklas, du lär dig mer. Gör en förändring i ditt liv, gör saker som kan påverka ditt liv till det bättre. 
 

                                                                     Våga ta steget!   



Kommentarer
Postat av: Fia Eklund

Visst självkänsla är bra att ha...men kan man bara ha den ? NEJ!! det är något som spelar oss ett spratt genom livet och motgångar försämrar den Självkänsla och självförtroende är det samma sak? NEJ!!! åter igen och dessa två är inte något man bara får utan dessa är en kamp genom livet med oss och runt oss...

2011-10-27 @ 01:30:52
Postat av: Fia Eklund

2011-10-27 @ 01:33:29
Postat av: Fia Eklund

För guds skull ett råd till er alla håll er borta från relationer på din egna arbetsplats, visst underbart i början men om det tar slut hur underbart är det då?? Det kan bli katastrof och en av er klanske måste lämna för att kunna gå vidare och det är inte alla gånger enkelt...så tänk er för!!!

2011-10-27 @ 02:14:09
Postat av: fialita

2011-10-27 @ 03:00:23
Postat av: fialita

Absolut bra söka och genomgå nya utmaningar men jag tror det är en styrka för självförtroendet men kanske inte en uppryckning av självkänslan alla gånger, jag tror att självförtroendet är ett sätt man tar fram för att dölja att självkänslan är svag...det blir lättare och inte så känslosamt och utlämnande

2011-10-27 @ 03:06:00
Postat av: nicole

jag håller inte med om att man ska hålla sig borta från relationer från sin arbetsplats då jag tror på att kärleken kan finnas exakt överallt. Man kan lika gärna hitta den på vägen till bussen på morgonen eller på sitt jobb. Visst kan det vara jobbigt om den nu inte skulle hålla? Men om det nu skulle vara den rätte man hittar på jobbet så är det underbart. Dessutom ska man se allt i livet som erfarenhet och om det nu inte skulle hålla så kanske man ändå fått en vän? Tycker inte att man ska skiljas åt som ovänner och inte ens kunna vara på samma arbetsplats. Men det är min åsikt:)

2011-10-27 @ 21:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0