Måste vi hinna med allt?

God kväll mina läsare, nu väntar jag på att resten av familjen ska  komma hem till mig, har massa tända ljus, har en flaska röd vin öppen och maten är klar.
 För det första måste vi ha insikt att vi inte kan göra allt på en och samma gång, jag menar att kvinnor vill göra karriär, skaffa familj, arbeta och t om försöka hinna renovera och inreda huset.
Det är säkert att många utav er som vill ha sånt. Men jag anser att det viktiga är att kunna välja, prioritera och framför allt vara medvetna att ni måste må bra.
Här är några tips på vilka sätt ni kan älska er vardag.

- Planera på det bästa sätt din familjeliv
- Va optimistiskt, allt brukar ordna sig oavsett.
- Lär dig av din vardag bör det inte blir som du hade planerat.
- Glöm inte att ha tid för dig själv.
Ha inga skuldkänslor för att du inte hinner med allt. Om det är flera medlemmar i familjen, använd resurserna. Lär dig att släppa och deligera vidare. Ta hand om er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0