Kvinnor som älskar för mycket!



Kan det vara så att kvinnor lägger mycket energi på män? Eller att tankarna blir ofta på deras området?  Det finns en bok som heter "Kvinnor som älskar för mycket!". Boken är skriven av den amerikanske psykoterapeuten "Robin Norwood" och den boken väckte starka reaktioner hos kvinnor. 

Rädslan att bli övergiven gör att kvinnor stannar i relationer som är destruktiva. Många kvinnor hamnar i olyckliga relationer sedan kämpar de för att få så kallade dessa dödsdömda förhållanden att fungera, genom att älska mannen ännu mer. Jag anser att grunden till det är problemet med självkänslan och tomhet, eller vad tycker ni?

Ta hand om er.






                                                       


Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Francia! Kul att du startat om din blogg på nytt! Jag håller med, kvinnor lägger alldeles för stor energi på män och får knappt hälften tillbaka många gånger...oftast..alltid är det så att kvinnan passar upp mannen, VARFÖR!? Detta är så orättvist...oftast förstår inte mannen vad han hade förrän han förlorat det...man blir frustrerad!! Så jävla frustrerad, man tänker...vad vill den här mannen egentligen? vad vill han ha ut av mig/OSS?? vad är det som får han att hålla fast vid mig och inte lämna mig?? varför kan inte män visa kärlek bättre om det nu är så att de känner något för sin kvinna??

En fråga till!!! SEX?! Varför i hela friden är det alltid eller iaf nästan alltid en i paret som är kåt nonstop och vill ha sex typ ALLTID...varje kväll man lägger sig tillsammans medan den andra inte har någon lust överhuvudtaget, eller typ bara gör det för att "det hör till ett förhållande"...när förhållandet blir äldre desto mer livlöst blir sexet och DESSUTOM spänningen och det "nykära"..förvandlas det till en annan kärlek? är den verkligen lika stark....jag är en frustrerad kvinna i mina bästa år!!!!HJÄLP MIG BLI KLOKARE!

Tack och hej

2011-11-02 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0