OLYCKLIG KARLEK



Kärlekens sorg



Våndan tär på mig. Osäkerheten förstör min ro.
Tankens kraft, viljans väg har övergett mig.
Hjärtat mitt är fyllt av hans leenden,
överväldigad av hans väsen.

Min kamp för att glömma honom är som
en flock skenande hästar.
Jag kan utan att kunna, jag vill utan att vilja.

Jag drömmer om honom.
Jag vaknar med hans namn på mina läppar,
hans kropp inpräntad i mitt sinne.
Jag ber av hela min själ att glömma honom, att gå vidare.
Men djävulen har satt sina klor i mig,
han hugger tag i mig med sitt djävulska skratt och
hotar att inte släppa taget om min själ.

Jag andas utan att andas, jag skrattar utan att skratta,
jag gråter utan att gråta. Jag dör utan att dö.
Ge mig kraft, Gud att leva med min ångest.
Ge mig kraft, Gud att överleva min kamp







Kommentarer
Postat av: Salli

Francia tack för en underbar blogg! äntligen lite budskap .

Jag har en önskan .. Oxh det är om du kanske skulle kunna svara på en fråga i ett inlägg .

Jag skulke vilja veta eller vad du tror att det är för orsak till att man ibland inte tar tag i saker/mål även fast det är något man vill göra eller i vissa fall tillochmed verkligen vill göra ! Handlar det om rädsla , lathet ? Vad tror du .

Tack <3

2011-11-05 @ 10:44:44
Postat av: Francia

Sali, svaren kommer ikväll/ kram

2011-11-06 @ 17:03:33
Postat av: Anonym

vart är detta hämtat ifrån? Saknar referens. Tack.

2011-11-08 @ 18:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0