Män






Män


Hej mina läsare, idag har jag jobbat kväll. Kom precis hem, känner mig glad och nöjd för dagen och framför allt såg jag fram emot att få skriva det här inlägget.

Jag har intervjuat 20 olika män som är singlar mellan 30 - 45 år. Det var spännande och jätte roligt. Syftet var att kunna få veta deras förväntningar hos en kvinna och hur de ser på oss.
En del män intresserar sig i kvinnor som är självständiga, har karriär och helst samma intressen. Utseendet spelar en viktig roll och framför allt att kvinnan ska behålla rollen som "kvinna". De pratade också om samspelet, att det ska byggas upp en relation med trygghet. För de flesta män är Sexet en viktig del i relationen. Det var intressant hur de fokuserar på kvinnors kropp. En del fokuserar extra mycket på vissar delar på kroppen, ni kan tänka er vilka jag menar.

Tänk på att vi kvinnor lägger ner så mycket tid på oss själva, som läppar eller att man kanske ska ha extra mycket mascara för att framhäva ögonen mer, men de är inte det de flesta märke till i första hand. Kvinnlighet är viktigt just för den intervjuade gruppen. De vill ha en kvinna som är mån om sitt utseende och vi ska också kunna laga god mat. Majoriteten svarade nej mot otroheten. "Vi skulle bli dumpade på en gång" utan en andra chans. Medans resten av delen svarade ja till otroheten beroende på situationen.

Majoriteten tänker inte att förhållanden är för hela livet, att det inte har någon levnadstid. De har svårt och definera om de verkligen "tror" på kärleken. Utan de pratade mest om en förälskelse har något magiskt i sig medan att man ska säga att " kärleken är för alltid " känns som en evighet för de. Några svarade också att de vill ha en kvinna som kan älska de djupt, de förväntar sig lojalitet och omsorg men att vi inte ska gå in i deras utrymme.

En del sa också att de vill ha kvinnor med ekonomiskt stabilitet och att kvinnan ska kunna behålla sina egna intressen. De anser att män och kvinnor är annorlunda, exempel : Män pratar om lösningar och kvinnor om problem. Det framkom också att vi kvinnor är aldrig nöjda, tjatiga och att vi överdramatiserar..Några av de ville jätte gärna fortsätta vara singlar, det är befriande och skönt för de. Men tappa inte hoppet för majoriteten vill ha en relation.

Mina kära kvinnor jag kunde upptäcka att män har ett revir som de vill att vi ska respektera.
Men samtidigt kan jag tillägga att när män och kvinnor kan respektera och acceptera varandras särdrag, har kärleken alltid en chans att blomstra. Jag menar att vi kvinnor och män är annorlunda och att ha insikt om det andra könets olikheter gör att vi bättre kan ge och ta emot den kärlek vi bär i hjärtat.


Glöm inte att kärleken är magiskt och det kan vara, om vi minns att vi är olika.





" Singlarna såg ut typ såhär..typ "


Kommentarer
Postat av: Anna Sofia



Francia ditt inlägg om resultatet på hur Män ser på kvinnor är det mest deprimerande jag har läst på flera år ... tackar Gud för att det finns många som inte är som dem, men jag tror också att de representerar den stora massan. Om det här är det enda som bjuds så vill jag för min stolthet och självrespekt i alla fall hellre leva i celibat i resten utav mitt liv.



Ni män som läser detta -om ni håller med om det som står i inlägget så vill jag berätta för er att det är extremt oattraktiva åsikter. Med de åsikterna om kvinnor lär ni troligen få en kvinna som motsvarar det ni erbjuder. Om ni får kärleksfulla och lojala kvinnor så är det knappast efter er egen prestation

2011-11-10 @ 22:15:54
Postat av: fialita

Hej Anna-Sofia

Tyvärr får jag nog göra Dig besviken men verkligheten ser faktiskt ut så här...Tyvärr där oxå idag tror jag man skall ha en riktig tur med sig för att just hitta den rätta den seriösa och som vågar vara det gentemot alla andra runt omkring, kan trösta Dig med att jag oxå söker fortfarande men inte desperat för då blir man blind och hamnar i klorna på dom som du just läst om jag önskar dig all lycka med den rätta så småningom

2011-12-03 @ 20:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0