Befria dig från olycklig kärlek.

Hej mina få läsare Haha

Idag har jag faktiskt tagit det lugnt på min lediga dag dock så har jag känt mig sjuk. Jag vill också säga er att jag kommer förflytta mig till amelia.se så småningom så ni vet det. Jag vet att många av er har eller upplever olika kärlekar..den olyckliga kärleken? Ni tänker att ni aldrig kommer komma över honom? Jag ska försöka hjälpa er med dom vanliga reaktionerna som hjälper er förhoppnigsvis för att komma ut på andra sidan och känna er ännu starkare och smartare. 

Ni har precis gjort slut, och han har tydligt förklarat att det inte finns någon chans att gå vidare. Jag förstår att du kommer skicka många desperata sms. Medvetet undvik med allt i världen att inte kontakta honom. Det finns ingen anledning att hålla kontakt om relationen är avslutad. Du kommer komma in i en sorg period eftersom du kommer inse vad som har hänt.
Det kommer säkert hända att du tappar lust för vänner och mat, sömn och alla basala behov blir också påverkade. Mest troligt att du kommer ligga hemma i sängen och drömma bort dig. Jag kan säga att det är en bra sak att fokusera på jobbet, skola eller något intresse under just den här perioden. Jag förstår att en relation är en viktig del av ens liv. Men det betyder inte allt. Det är viktigt min vän är att ha någon att prata med.
Sen förekommer ilskan att du känner dig arg och förbannad för att du la ner så mycket energi på honom, på relationen. 
Undvik att rusa dig fram i en annan relation!.  Jag förstår att man gör det för en kompensation av den förlusten som har du haft. Du går igenom en process av lärdom som kan leda till att du accepterar situationen.


Hoppas att när du läser det här att du och alla ni ska känna igen er själva och framför allt så fastna inte i dom där "faserna" utan gå igenom det med tiden som behövs. Det krävs tålamod och jag kan nästan garantera er att det ordnar sig på slutet med nya upplevelser och fina dagar. 

                                         



                               Tappa aldrig hoppet det finns alltid någon som vill älska dig..bara dig.





Kommentarer
Postat av: anonym

lättare sagt än gjort måste jag säga.. olycklig kärlek får oftast en att förlora hoppet om att äkta kärlek verkligen existerar. men jag tror verkligen att det finns någon där ute för alla. frågan är bara hur länge man bör vänta förrän den personen dyker upp. bara Gud som vet. puss

2011-11-03 @ 22:37:13
Postat av: Francia



Hej anonym läsare, tack för din kommentar:)

Jag förstår hur du upplever din situation, tappa inte hoppet, livet är dinamisk,det händer mycket på kärleks fronten. När du minst anar kan det komma en ny härlig människa som kan väcka din uppmärksamhet. kram

2011-11-05 @ 00:17:43
URL: http://www.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0